Més informació [ Detall d'activitat

 
7091451709   Dimarts de Física
2019-2020   Taller. Secundària Obligatòria i batxillerat
  
   3/3/2020 - 17/3/2020 (10 hores) de h a h
   CRP del Tarragonès
   Autovia de Salou, s/n (C.E. edif. Llull) (Tarragona) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Tarragonès
  
   Activitat passada a format virtual, Instrucció 3/2020, de 13 de març, COVID19
  
Accessos   Veure plànol
Inscripció   09/01/2020 - 19/01/2020
  
Descripció i   Metodologia:   Taller de caràcter teòric i pràctic orientat al professorat de Física.

Què vol dir fer ciència a l'aula?
Com podem millorar l'ensenyament de la Física a secundària?
  
Objectius   - Aprendre i aplicar continguts de Física.
- Reconceptualitzar maneres d'ensenyar i aprendre per millorar les pràctiques docents.
- Fer experiments senzills per treballar continguts claus de Física.
- Conèixer recursos de Física.
  
Continguts   1º Sessió - Presentació
A càrrec del Sr. Victor Grau i del Sr. Joan Parellada

- Presentació de la Societat Catalana de Física i de les seves activitats relacionades amb l'ensenyament de Física a secundària.
- Planificació de l'activitat científica escolar aplicada a la Física de secundària:
· Com plantejar l'activitat científica
· Seleccionar les idees clau
· Vinculació entre les idees clau i fenòmens rellevants


2ª Sessió - Cinemàtica, Estàtica i Dinàmica: Experiències senzilles per a l'aula i el laboratori
A càrrec del Sr. Adolf Cortel i del Sr. Tony Marzoa

Recursos pràctics, senzills, participatius i a l'abast de tothom que es poden utilitzar a l'aula o al laboratori per facilitar la comprensió dels conceptes bàsics de Cinemàtica, Estàtica i Dinàmica. 


3ª Sessió - Experiències d’Electromagnetisme i Òptica
A càrrec del Sr. Victor Grau i del Sr. Santiago Vallmitjana

Proposta de dues experiències pràctiques:
- Seqüència contextualitzada per ensenyar l'electromagnetisme. L'ús d'experiències clau per donar sentit als conceptes i millorar-ne la seva comprensió: corrents induïts, lleis de Faraday i Lenz i camps creats per corrents.

- El kit “Photonics Explorer" de Eyest (http://www.eyest.eu) és fruit d'un projecte europeu del FP7, desenvolupat per un equip internacional de professors i experts en pedagogia d'onze països de la UE per encaixar en diversos sistemes educatius. Les set àrees temàtiques que es treballen són: 1) propagació de la llum, 2) color, 3) lents, 4) ull i visió, 5) polarització, 6) emissors de llum i 7) interferències i difracció.

  
Avaluació   Assistència mínim 80% hores.
Valoració positiva de les tasques d'aprofitament:
- Càlculs de les pràctiques.
- Disseny d'una experiència per treballar els continguts apresos.
  
Requisits de  certificació   Assistència mínim 80% hores.
Valoració positiva de les tasques d'aprofitament:
- Càlculs de les pràctiques.
- Disseny d'una experiència per treballar els continguts apresos.
  
Persones  destinatàries   Professorat de Física de secundària i batxillerat del Servei Territorial de Tarragona.
  
E-mail   e3900034@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimarts   03/03/2020       
 Sessió 2   -   -       
 Sessió 3   dimarts   17/03/2020       
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent