7091451709 |
Dimarts de Física |
2019-2020 |
Taller. Secundària Obligatòria i batxillerat |
|
|
|
3/3/2020 - 17/3/2020 (10 hores) de h a h |
|
CRP del Tarragonès |
|
Autovia de Salou, s/n (C.E. edif. Llull) (Tarragona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Tarragonès
|
| |
|
Activitat passada a format virtual,
Instrucció 3/2020, de 13 de març, COVID19 |
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Inscripció |
09/01/2020 - 19/01/2020 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Taller de caràcter teòric i pràctic orientat al professorat de Física.
Què vol dir fer ciència a l'aula?
Com podem millorar l'ensenyament de la Física a secundària?
|
| |
Objectius |
- Aprendre i aplicar continguts de Física.
- Reconceptualitzar maneres d'ensenyar i aprendre per millorar les pràctiques docents.
- Fer experiments senzills per treballar continguts claus de Física.
- Conèixer recursos de Física.
|
| |
Continguts |
1º Sessió - Presentació
A càrrec del Sr. Victor Grau i del Sr. Joan Parellada
- Presentació de la Societat Catalana de Física i de les seves activitats relacionades amb l'ensenyament de Física a secundària.
- Planificació de l'activitat científica escolar aplicada a la Física de secundària:
· Com plantejar l'activitat científica
· Seleccionar les idees clau
· Vinculació entre les idees clau i fenòmens rellevants
2ª Sessió - Cinemàtica, Estàtica i Dinàmica: Experiències senzilles per a l'aula i el laboratori
A càrrec del Sr. Adolf Cortel i del Sr. Tony Marzoa
Recursos pràctics, senzills, participatius i a l'abast de tothom que es poden utilitzar a l'aula o al laboratori per facilitar la comprensió dels conceptes bàsics de Cinemàtica, Estàtica i Dinàmica.
3ª Sessió - Experiències d’Electromagnetisme i Òptica
A càrrec del Sr. Victor Grau i del Sr. Santiago Vallmitjana
Proposta de dues experiències pràctiques:
- Seqüència contextualitzada per ensenyar l'electromagnetisme. L'ús d'experiències clau per donar sentit als conceptes i millorar-ne la seva comprensió: corrents induïts, lleis de Faraday i Lenz i camps creats per corrents.
- El kit “Photonics Explorer" de Eyest (http://www.eyest.eu) és fruit d'un projecte europeu del FP7, desenvolupat per un equip internacional de professors i experts en pedagogia d'onze països de la UE per encaixar en diversos sistemes educatius. Les set àrees temàtiques que es treballen són: 1) propagació de la llum, 2) color, 3) lents, 4) ull i visió, 5) polarització, 6) emissors de llum i 7) interferències i difracció.
|
| |
Avaluació |
Assistència mínim 80% hores.
Valoració positiva de les tasques d'aprofitament:
- Càlculs de les pràctiques.
- Disseny d'una experiència per treballar els continguts apresos.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència mínim 80% hores.
Valoració positiva de les tasques d'aprofitament:
- Càlculs de les pràctiques.
- Disseny d'una experiència per treballar els continguts apresos.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de Física de secundària i batxillerat del Servei Territorial de Tarragona.
|
| |
E-mail |
e3900034@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
03/03/2020 |
|
|
Sessió 2 |
- |
- |
|
|
Sessió 3 |
dimarts |
17/03/2020 |
|
|
|
| |